Isnin, 25 September 2017

sekadar renungan
               kita bersama .....


        SANGKAANKU
               MELESET
                

      Aku sangka aku alim
    warak solat saf depan
   jadi orang masjid.
  Istiqomah ibadah tapi
 aku tak sedar anak anak
 aku tak solat pun masa
      aku solat..
       ALLAH HINA AKU...

      aku sangka akulah
     orang yang paling
     bagus siang malam
   pergi masjid... tapi
 bini/suami aku dok
 mengumpat mengata
 jaja cerita orang merata-
         rata...
       ALLAH HINA AKU...

     aku sangka aku
       hebat baca al-Quran
    setiap hari.. khatam
 tiap tiap bulan rupanya
   anak pompuan aku  dedah aurat slamber jaa..
    belakang aku..
       ALLAH HINA AKU...

    aku sangka seronok
  hari hari sedeqah... tapi
 aku lupa ambik tau
    sanak saudara aku
     kesempitan dalam
      hidup.. berhutang
 meminjam merata-rata...
       ALLAH HINA AKU...

    "Ya ALLAH tutupilah
 aibku, amankanlah ketakutanku, ampunilah kesalahanku.."

    adakalanya kita tak
sedar yang ALLAH  HINA DIRI KITA ..
    dengan kekhilafan
 isteri/suami kita, anak2
 kita, saudara mara kita,
 jiran tetangga kita
 mahupun masyarakat
 kita..
         tanpa kita sedar..
  melihat kejahilan orang
  lain muhasabahlah...
 jadikan ikhtibar buat diri
 sendiri dan keluarga..
     agar jadi pedoman
  buat peringatan..
      Sama samalah ingat...

 Semoga Ada Manfaatnya
#copy & paste whatsapp grup

Tiada ulasan:

Catat Ulasan